Pepper

Hallo daar, wat gezellig dat je op mijn pagina bent beland! Ik ben Pepper en ik ben een poesje van net een jaar oud. Ik ben met mijn broertje en zusjes in het asiel beland omdat wij al een tijdje bij een boerderij rondzwierven. Hier kregen we wel lekker te eten hoor, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als een eigen gouden mandje! Ik verhuis graag samen met mijn zusje Lemon, die iets makkelijker vriendjes maakt met mensen dan ik. Hopelijk vind je ons allebei leuk en krijg ik weer wat vertrouwen in de mens!

Lemon

Hallo daar, wat gezellig dat je op mijn pagina bent beland! Ik ben Lemon en ik ben een gezellig poesje van net een jaar oud. Ik ben met mijn broertje en zusjes in het asiel beland omdat wij al een tijdje bij een boerderij rondzwierven. Hier kregen we wel lekker te eten hoor, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als een eigen gouden mandje! Ik verhuis graag samen met mijn zusje Pepper, die mensen nog wat spannender vindt dan ik. Hopelijk kunnen jij en ik haar samen aanleren dat mensen eigenlijk best leuk zijn!

Smelly

Mijn naam is Smelly en toen ik net bij DOA kwam was ik een klein duiveltje. Niet omdat ik echt kwaadaardig ben, maar ik vond het gewoon zooooo eng! Ik zoek een huisje waar het niet te druk is en ik dus weer langzaam op adem kan komen van de afgelopen tijd. Andere katten ben ik niet echt gewend dus ga ik liever met een boog omheen. Kinderen ben ik ook niet zo’n fan van. Verder houd ik van lekker eten, me verstoppen onder een handdoek en regelmatig geaaid worden. Wie heeft lekkere handdoeken voor mij?

Ginger

Hallo daar, mijn naam is Ginger! Ik ben een ietwat verlegen maar lief katertje van een jaar of 1. Ik ben met mijn broertje en zusjes in het asiel beland omdat wij al een tijdje bij een boerderij rondzwierven. Hier kregen we wel lekker te eten hoor, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als een eigen gouden mandje! Mijn allerlievelingst zusje is Turmeric, wij kunnen heerlijk samen spelen en stoeien. Wij willen dan ook graag samen naar ons gouden mandje. Wij kunnen in het begin wat afwachtend zijn (vooral ik hihi) maar als we je eenmaal een beetje kennen genieten we eindeloos van aaitjes en kriebels. Oh, en je moet heel veel leuke speeltjes voor ons in huis hebben! Dat was het, dooeeiii!

Kosika

Mijn lieve baasje is er helaas niet meer. Ik werd naar iemand anders gebracht maar daar vond ik het zo eng dat ik gekrabd heb. Nu logeer ik bij DOA, maar hier snappen ze er niks van dat ik ooit uit zou halen. Ik vind het heerlijk om gekriebeld en geaaid te worden en ga dan soms zelfs een beetje kwijlen. Ik durf niet echt op onderzoek te gaan door de kennel, maar blijf lekker in mijn veilige eigen kenneltje terwijl ik er wel uit zou mogen. Ohja, ik had voorheen wat last van mijn blaas waardoor ik speciaal voer krijg, en ik moet eigenlijk een beetje afvallen. Verder ben ik gezond! Wie komt mij kriebelen?

Cashero

Hallo! Mijn naam is Cashero, een lieve, gevoelige hond van 2 jaar. Sinds een tijdje verblijf ik bij DOA omdat mijn vorige baasje de zorg voor mij niet meer aankon. Nieuwe menen en situaties vind ik spannend dus de eerste periode bij de DOA moest ik erg wennen. Gelukkig hebben ze mij hier de tijd gegeven en kwam ik steeds meer los. Ik zocht mijn verzorgers steeds vaker op voor een knuffel, ging met vrijwilligers wandelen en maakte vriendjes op het speelveld. Het was al snel duidelijk dat ik dol ben op andere honden. Dan bloei ik helemaal op. Samen lekker rennen en spelen. Ik zou het daarom ook heel leuk vinden om met een andere hond samen te wonen. Ik ben van mezelf best onzeker maar met een maatje aan mijn zijde durf ik al iets meer. Bij mensen die ik niet ken ben ik in eerste instantie wat meer terughoudend, ik kom niet gelijk vrolijk op je afgerend. Met een beetje geduld kom ik los en kruip ik lekker op schoot. Bij mannen heb ik vaak wel iets meer tijd nodig dan bij vrouwen, dan is er soms iets meer tijd en geduld nodig maar ook dan kom ik uiteindelijk los! Ben jij opzoek naar een lieve, zachte, iets onzekere, speelse en knuffel hond, vul dan snel het adoptieformulier in en dan zien we elkaar hopelijk snel!

Turmeric

Hey hallo, ik ben Turmeric, maar mijn vrienden noemen me TumTum! Ik ben een gezellig speels poesje van net 1 jaar oud. Ik ben met mijn broertje en zusjes in het asiel beland omdat wij al een tijdje bij een boerderij rondzwierven. Hier kregen we wel lekker te eten hoor, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als een eigen gouden mandje! Ik vond het eerst nog best spannend al die vreemde mensen, maar nu weet ik hoe leuk aaitjes en kriebels zijn! Ook ben ik super speels, en dit doe ik dan het liefst met mijn wat meer verlegen broertje Ginger. Wij willen dan ook heel graag alsjeblieft samen verhuizen! Wij zullen misschien wat tijd nodig hebben om te wennen aan ons nieuwe huisje, maar als we eenmaal los zijn, zijn we loyale maatjes voor het leven! Nou, wij gaan weer verder met spelen hoor! Woohoo!

Seppie

Dag hey hallo ik ben Seppie en ik heb een heerlijk wollen huisje waar ik me het liefst de hele dag in verstop. Pas als het rustig is kom ik tevoorschijn. Gekriebeld worden is mijn allergrootste hobby, dus als ik in de toekomst bij je kom wonen bereid je dan maar alvast voor! Ik zoek een heel rustig huisje waar niet te veel herrie is. Het zal denk ik wel even duren voordat ik me helemaal op mijn gemak voel in mijn nieuwe huisje maar als ik eenmaal op mijn gemak ben, heb je een maatje voor het leven!

Olaf

Ik ben Olaf en heb jij een keukenkastje of lade, dan kan ik die openmaken. Ik ben onwijs slim en sterk en weet waar je al je eten bewaart en hoe ik daarbij moet komen. Kindersloten zou ik wel een beetje kinderachtig vinden maar ik zou het ook wel begrijpen. Verder heb ik een beetje last van mijn blaas gehad waardoor ik een speciaal soort voer moet eten zodat de problemen wegblijven. Ik woon tijdelijk met een aantal andere katten in de kennel waar ik best goed mee omga, maar ik hoef niet per se bij een andere kat in huis te wonen. Kinderen vind ik vaak iets te druk, en een kattenluikje zou ik erg waarderen. Ben jij mijn match?

Minoes

Heya ik ben Minoes en ik heb een resting bitch face, maar dat betekent niet dat ik vanbinnen ook zo ben. In mijn vorige huisje werd er niet heel goed naar mijn grenzen geluisterd en daarom ben ik een aantal keer heel boos geworden. Maar sinds ik bij DOA ben heb ik me niet meer zo misdragen, eigenlijk ben ik heel erg terughoudend en vriendelijk. Ik moest naar een kliniek voor een hart-echo omdat ik een hartruisje heb, maar hoef er geen medicatie voor. Ik zoek een rustig en vriendelijk huisje, waar mijn grenzen wél gerespecteerd worden! Wie oh wie wil mij ontmoeten?

Donna

Hoi… ik ben een teckeldametje en ik vind de wereld soms best een beetje spannend.

Misschien kom ik je bekend voor! Dat kan kloppen. Ik ben namelijk eerder op de site van DOA geweest en heb echt veel aanmeldingen gehad, maar helaas zat mijn beste match er nog niet tussen! Neem mijn verhaal dus vooral goed door en wie weet ben ik jouw nieuwe maatje!

Er is veel wat ik nog niet zo goed begrijp. Geluiden zoals hoesten of niezen kunnen mij ineens laten schrikken. Dan kijk ik je aan, alsof ik vraag: “Wat was dat nou weer?” Alles is voor mij nog nieuw, en soms ook een beetje overweldigend.

Ik heb namelijk niet zoveel meegemaakt in mijn leven. Toen ik hier kwam, wist ik niet eens hoe ik aan de lijn moest wandelen. Dat leer ik nu stapje voor stapje, en daar ben ik eigenlijk best trots op. Maar nieuwe dingen blijven spannend. Een tuigje omdoen of aangelijnd worden? Poeh… dan wil ik soms het liefst even verdwijnen. Of ik maak een gek sprongetje, gewoon omdat ik niet zo goed weet wat ik met die spanning moet.

Als het me allemaal even te veel wordt, ga ik rennen. Heen en weer, langs de rand, alsof ik de drukte uit mijn lijf probeer kwijt te raken. Dat kan gebeuren op een speelveld, maar misschien ook wel in een tuin als ik dingen hoor die ik niet goed kan zien.

Maar… als je me de tijd geeft, gebeurt er iets moois. Als het ijs eenmaal een beetje gebroken is en ik je leer kennen, dan word ik jouw vriendinnetje. Echt waar. Dan kom ik voorzichtig dichterbij, en laat ik zien hoe lief ik eigenlijk ben.

Ik zoek iemand die geduldig is. Iemand die mij niet pusht, maar mij helpt om de wereld rustig te ontdekken. Op mijn tempo. Want diep van binnen wil ik heel graag… ik moet alleen nog leren dat het veilig is.

Wil jij me daarbij helpen?

Hotdog Harry

Ik ben Hotdog Harry, een knappe teckel van 5 jaar oud. Hoe ik hier terecht ben gekomen? Mijn vorige baasje wilde niet meer voor mij zorgen en heeft mij toen ergens gebracht als “gevonden hond”. Zij brachten mij naar DOA toe. In het begin snapte ik er helemaal niets van. Waar was mijn baasje gebleven? En al die nieuwe mensen om me heen… best spannend hoor.

Misschien kom ik je bekend voor! Dat kan kloppen. Ik ben namelijk eerder op de site van DOA geweest en heb echt veel aanmeldingen gehad, maar helaas zat mijn beste match er nog niet tussen! Neem mijn verhaal dus vooral goed door en wie weet ben ik jouw nieuwe maatje!

Eerlijk is eerlijk: ik moest echt even wennen. Alles was nieuw en een beetje eng. Maar gelukkig waren de mensen hier heel lief voor mij. Met zachte stemmetjes en geduld hielpen ze mij om me wat veiliger te voelen. Langzaam maar zeker durfde ik steeds meer mezelf te zijn. Mijn staartje begon weer te kwispelen, eerst voorzichtig, maar al snel steeds sneller als ik ze zag!

Ik ontdekte ook dat spelen eigenlijk héél leuk is. Vooral met een bal of flostouw, daar word ik echt blij van! En ik laat zelfs netjes los als je dat vraagt! Samen lekker naar buiten, snuffelen en wandelen, en misschien zelfs een hondenvriendje tegenkomen op het speelveld… dat vind ik echt genieten. Hoe meer aandacht en leuke dingen we samendoen, hoe meer ik opbloei.

Ik ben een stoere teckel, maar diep van binnen soms ook nog een beetje gevoelig. Nieuwe mensen en nieuwe plekken vind ik in het begin nog spannend. Ik heb dan gewoon even de tijd nodig om te wennen. Maar met wat geduld (en stiekem ook een lekker snackje) win je mijn vertrouwen al snel.