WAAAT? Maar €2?
Ja! Met maar €2 help je onze kittens
Het is lente, en dat betekent kittenseizoen bij DOA. Bijna dagelijks worden er nestjes kittens, eenzame weeskittens, zwangere moeders of moeders met baby’s binnengebracht. Deze kwetsbare diertjes hebben direct zorg nodig, anders overleven ze nog geen dag.
DOA geeft ze voeding, vaak medicatie, warmte en welke zorg maar nodig is. En we brengen ze onder bij pleeggezinnen, die dag en nacht de handen vol hebben aan deze ukkies. Kittenseizoen is superschattig, maar vraagt heel veel tijd, energie en middelen.
Maak een groot verschil met maar €2
Al met een donatie van €2 zijn we enorm geholpen. Want daarvoor geven we bijvoorbeeld een kitten een hele dag flesvoeding. Wil jij met een kleine gift een groot verschil maken?
Maak kennis met onze kittens
Zo jong, en al zoveel meegemaakt! Gevonden in een vuilcontainer, gedumpt op een bouwplaats… lees de verhalen van onze jongste asielbewoners 💚
Kitten Monchou
Wat? Ik? Huh, wat zeg je? Hey, wie ben jij?! Ik ben Monchou en de wereld is echt zó leuk. Elke seconde ontdek ik weer nieuwe dingen. Speeltjes, knuffels, bakjes, alles vind ik interessant. Mijn moeder vertelt vaak over vroeger. Zij woonde in een kleine schuur met meer dan 20 broers en zussen. Mij lijkt dat gezellig, maar mama vond dat niet zo leuk. Nu is het schoner, groter, is er meer eten en zijn de mensen aardiger, zegt ze. Gelukkig is het nu juist heel gezellig. We kunnen altijd spelen, er is genoeg eten en het is niet te druk. Ja, ik ben soms te druk volgens mama. Dat geloof je toch niet? Volgens haar moet ik nog veel leren, maar zelf denk ik dat ik al bijna alles kan. Maar ik vind het helemaal niet erg om nog wat langer bij mama en mijn zusjes te blijven hoor. Familie is het belangrijkste wat je hebt! En gelukkig wordt er hier bij DOA heel goed voor ons gezorgd💚
Kittens Thijm en Munt (rood, mannetjes) en Madelief en Rosa (zwart, vrouwtjes)
Wij hebben de allerstoerste mama van de wereld, echt waar! Dat hoor ik meer kittens zeggen, maar bij ons klopt het echt. Niemand mag zomaar in de buurt komen zonder gekrabd te worden. Dat is voor de verzorgers soms best een uitdaging. Vanaf onze geboorte worden we elke dag gewogen. Zo kunnen ze zien of we goed groeien en of er niets mis is. Maar mama vindt dat allemaal onzin, die ziet dat zelf heus wel haha. Wij vinden mensen eigenlijk best interessant, mama iets minder. Maar de verzorgers hier zijn zó lief! We mogen steeds vaker spelen en geaaid worden. Volgens mij vindt mama dat stiekem soms ook best fijn. Zeker omdat wij met z’n vieren best vervelend kunnen zijn. Heeft ze ons net schoongelikt, vallen we zo weer in het natvoer en kan ze opnieuw beginnen. We worden nu ook vaker uit ons hok gehaald om de wereld een beetje te ontdekken. Nou goed, we hebben nog heel wat te leren voordat we klaar zijn om uit te vliegen!
Met hart en ziel voor asieldieren
Het zal je maar gebeuren: je wordt gedumpt, verwaarloosd, aangereden, je bent doodziek. Dat overkomt helaas veel dieren. Gelukkig kunnen ze dan op DOA rekenen. Wij zijn er voor deze kanjers, al 125 jaar. Met veel kennis, ervaring en een groot hart voor dieren. Bij DOA komen de dieren altijd op de eerste plaats. Dieren die nergens anders terecht kunnen, krijgen bij ons een tweede kans en alle zorg en aandacht die ze nodig hebben. Van eten en drinken tot een schoon hok, van medicijnen en ingrepen tot een broodnodige knuffel.