Baloe

XL Bully, mannelijk, gevonden op 25 May 2026 in Ruiseveenpad Amsterdam Zuidoost

Over mij

Ik ben Baloe. Ja, net als die grote beer uit het Jungle Boek. Alleen ben ik iets gespierder… en iets minder goed in zingen. Zoals je kunt zien ben ik één van de knapste XL Bully’s: groot, stoer en met een hart zo groot als mijn kop. Ik ben 4 jaar, oftewel: precies oud genoeg om te weten hoe het hoort, maar jong genoeg om te doen alsof ik dat even vergeten ben. Ik ben gevonden op straat met mijn tuigje en riem nog om. Waarschijnlijk dacht ik: “Even een blokje om,” maar dat werd iets langer dan gepland. Helaas kwam mijn oude baasje mij niet halen, dus nu ben ik helemaal klaar voor een nieuw avontuur met jou. Ik ben enthousiast, actief en soms een tikkie over the top. Zie mij als een knuffelbeer met een ingebouwde turbo. Ik hou van aandacht, knuffels en alles wat leuk en spannend is. Rust vinden? Mwah… daar zit ik nog in de beginnersgroep. Hou je van apporteren? Dan moet je dit even lezen. Ik ben namelijk knettergek op ballen… zó gek dat ik ze bijna op wil eten. En loslaten? Nooit van gehoord. Voor ieders veiligheid is het beter om een alternatief te kiezen: hersenwerkjes bijvoorbeeld, of iets waar ik écht mijn tanden in mag zetten.

Soort baasje

Ik zoek een sterke persoonlijkheid, letterlijk en figuurlijk. Denk: iemand die “kom, we gaan trainen” net zo leuk vindt als ik. Een beetje spieren kan ook handig zijn, want ik ben geen lichtgewicht accessoire. Je helpt me manieren leren en laat zien dat chillen ook tof is. Samen lekker sporten én Netflixen dus.

Baloe's paspoort

  • Ras XL Bully
  • Geboortedatum 23 maart, 2022
  • Geslacht mannelijk
  • Gecastreerd/gesteriliseerd Nee
  • Schofthoogte (cm) 65
  • Adoptiekosten € 225
  • Diernummer 58717

Denk je dat wij matchen? Leuk, laten we elkaar een keer ontmoeten!

Foto's

Wat ik nog meer over mezelf kan vertellen

Nee, Eerlijk? Ik ben geen hondenhater, maar ook geen hondenfluisteraar. Ik vind ze ingewikkeld en soms eng en ik heb niet veel rem. Daarom zoek ik een huis waar ik de enige viervoeter ben. Mochten mijn nieuwe baasjes een heel lief stabiel en super sociaal teefje al in huis hebben dan kun je het beste eerst even met mijn verzorgers mailen!! Zij kunnen alles beter uitleggen dan ik.
Nee, Nope. Katten zijn voor mij meer een sport dan gezelschap. Nieuw thuis = kattenvrij.
Alleen oudere kinderen. Kleine kinderen? Daar word ik net zo druk van als zij van mij. Dat is geen goede match. Ik weet dan ook niet meer zo goed hoe ik mij moet gedragen en zie ze dan meer als speelgoed. Dat is natuurlijk niet de bedoeling maar mijn hersenen zijn dan een beetje gestopt met werken. Tieners van 16 jaar en ouder, met duidelijke regels, daar kan ik beter mee dealen.
Nog leren. Waarschijnlijk kan ik dat prima, maar zet je Ming-vaas voor de zekerheid even op zolder! Rustig opbouwen zoals bij een pup en ik leer het snel genoeg. Wie weet dat in het begin een bench kan helpen. Uiteraard ben ik die nu ook niet gewend dus dat moeten we dan ook even fixen.
Rustige wijk. Breng mij niet naar de stad, tenzij je wilt dat ik leer breakdancen van alle prikkels. Geef mij lekker veel groen, ruimte om stoer te doen en geen scooters die rakelings langs mijn neus zoeven. Appartement of eengezinswoning maakt mij niet uit. Ook al zou een tuintje wel echt heerlijk zijn. Als er maar een lift is. Want elke dag meerdere trappen op en af is niet mijn ding. Ik ben meer voor de muzzles en niet voor de endurance. Ik kan wel trappenlopen hoor. Maar met mijn lichaam niet verstandig om dit meerdere keren per dag te moeten doen.
Nee, Ik weet totaal niet wat ik met andere honden moet doen. Het liefst ontwijk ik ze, maar als ze te dichtbij komen… poeh, dan doe ik stoer! Maar eigenlijk ben ik gewoon onzeker. Houd hier rekening mee en laat mij niet verwachten dat ik in het hondenclubje wil zitten.
Trekt. Ik trek. Punt. Maar goed nieuws: als je me lang genoeg laat lopen, kalmeer ik een beetje. Tot die tijd ben ik jouw persoonlijke fitnessapparaat. Bonus: gratis biceps-training!
Nee, Nee, niet doen. Tenzij je zin hebt in een door-de-bosjes-verstopspel dat uren duurt. Eerst leren luisteren, dan praten we verder.

Fysieke aandachtspunten

Ik ben een alleseter. Geen specialiteiten, geen diva-neigingen. Gewoon: bord leeg, tevreden hond. Hier zijn geen bijzonderheden over bekend.

Aandachtspunten gedrag

Rust vinden is een dingetje. En leren dat andere honden niet eng of irritant zijn, dat ook. Met training, beloning en wat geduld komen we er samen wel.

Denk je dat wij matchen? Leuk, laten we elkaar een keer ontmoeten!